Up Sheep's Creek
S1, E3: An Australian Sheepdog is brought to the clinic after eating a dead deer carcass which is poisonous to dogs. Then, Dr. Pol and son his Charles must wrestle a flock of sheep in order to take blood samples to test for OPP - Ovine Progressive Pneumonia, a progressive disease that is incurable and highly contagious. Back at the clinic, Dr. Brenda tests a lump in a Doberman's mammary gland and concludes it is pre-cancerous. Will she be able to successfully remove it to save the dog's life?