The Hobbit: The Desolation of Smaug
The second in a trilogy of films adapting the enduringly popular masterpiece The Hobbit, by J.R.R. Tolkien, The Hobbit: The Desolation of Smaug continues the adventures of the title character Bilbo Baggins (Martin Freeman) as he journeys with the wizard Gandalf (Ian McKellen) and thirteen Dwarves, led by Thorin Oakenshield (Richard Armitage) on their continued journey.