In the icy winter of Gotland, chaos erupts when a gunshot pierces the darkness, leaving Sanna collapsing to the ground. Mats, disoriented yet determined to protect her, faces a similar fate as he is coldly gunned down too. Earlier that night, Mats had joyfully announced his engagement to Sanna at his parents' New Year's party. Amidst the festive gathering hosted by Martin and Kerstin Levander, close friends Robert and Emma also celebrated the joyous occasion, unaware of the looming tragedy that would shatter their happiness.