331 B.C. Gaugamela - Alexander's Genius
S1 E4: The victory of Alexander at Gaugamela results in the spread of Greek culture throughout the Macedonian Empire; Alexander's campaign against the Persians and his confrontation with the Persian forces; how he overcomes his foe's advantages.