Nuclear Physics Explained A Tour of the Nucleus and Nuclear Forces
S1, E1: A whirlwind tour of nuclear physics; Professor Weinstein explains the constituents of the nucleus; what holds the nucleus together; its role in determining atomic identity; the nature of isotopes; introducing two key tools.