Algebra, Algorithms, and al-Khwarizmi
S1, E5: Mathematicians such as Omar Khayyam and al-Khwarizmi build on the work of Babylonian, Greek and Indian mathematicians to systematize and explain algebra and symbolic algorithms; surveying this critical period of mathematics history.