S1 E1: Dr Alice Roberts reveals how the human body tells the story of our evolution. Here, Dr Roberts examines our skeleton with its long legs and narrow waist. Together with our naked, furless skin and rounded bottom, the investigation reveals how our ancestors survived on the open plains.