It's Alive!
S2, E1: Dexter Morgan has a problem, several in fact: his victims are escaping, Doakes is suspicious and constantly tailing him and, on top of all that, he cannot seem to kill anyone. It's not that Dexter doesn't want to, he does. He needs to.