Forensic History: Crimes, Frauds, and Scandals Lizzie Borden and the Menendez Brothers
S1, E5: Turn to a couple of intriguing aspects of forensic science: how a relatively unknown person becomes infamous, and how someone can plead not guilty at trial despite an overwhelming mountain of evidence. Here, you'll contrast two "family feuds": the 1880s murder of Lizzie Borden's parents and the case of the Menendez brothers a little over 100 years later.