The Rise of Communism: From Marx to Lenin Revolutionary Russias
S1, E6: A Marxist regime comes to power in Russia of all places; Marx considers it an unpromising place for a proletarian crusade; Professor Liulevicius tackles this question and also probes Russia's revolutionary tradition and the ideas of Georgi Plekhanov.