S1 E4: As a reward for his denunciation of Martin Luther, the Pope christens Henry `Defender of the Faith', but a brush with death causes the king to seek a solution to his lack of an heir. Princess Margaret marries the decrepit King of Portugal reluctantly, but the union is short-lived, and Henry's desire for Anne Boleyn intensifies when Anne goes home to her family estate.