Space Mountain
S1, E5: You're about to hear the story of Space Mountain in T-minus 5, 4, 3, 2, 1…launch. Walts idea of creating an attraction simulating space travel was imagineered by John Hench, creating a signature structure used in Disney Parks around the world.