Sublime Porte: Visions of the Ottoman Empire
S1, E1: Considering the vast history of the Ottoman Empire; Professor Harl sets the stage for what is to come with a consideration of key themes in the empire's journey from Sublime Porte to Sick Man of Europe; the distorting images of Orientalism.