The Arab World's Greatest Writer: al-Jahiz
S1, E4: Considered by many scholars to be the finest writer of Arabic prose to ever live, Al-Jahiz is a stylist and author of more than 200 works, uncovering the origins of Arabic writing and documenting the life and works of Al-Jahiz.