Carlos the Jackal, Part Two
The majority of this second episode is devoted to a detailed account of the operation that remains one of the most spectacular terrorist acts of the period. Leading a group of six militants - leftists from German Revolutionary Cells and Palestinian militants including Anis Naccache - Carlos seizes control of the OPEC headquarters, taking ministers and accompanying delegates hostage. He is at the height of his notoriety in the media. However, by finally releasing the ministers at Algiers airport in exchange for a large ransom, he fails the mission that Haddad had given him.