Halo 4: Forward Unto Dawn
Set against the backdrop of a UNSC military academy, a group of highborn cadets are training to be the next generation of soldiers in the UNSC’s ongoing war with insurrectionists in the outer colonial planets. Among these cadets, Thomas Lasky struggles with his doubts about this war, and with the burden of expectations he may not be able to carry. As Lasky comes to terms with his potential as a military leader, the terrifying alien alliance known as the Covenant arrives and turns his world upside down. Inspired by the Master Chief, he must decide what it means to be a hero.