My Neighbor Totoro
Two young girls, Satsuki and Mei, have moved with their father into a new home in the country, while their mother recovers from illness in a nearby hospital. To their surprise, they soon discover that they share this home with some rather unusual creatures and even stranger neighbours - forest guardians that the girls dub Totoro. When trouble occurs, their new friends will help them rediscover hope.