Nick Cave: 20,000 Days on Earth
Drama and reality combine in a fictitious 24 hours in the life of musician and international cultural icon, Nick Cave. With startlingly frank insights and an intimate portrayal of the artistic process, the film examines what makes us who we are, and celebrates the transformative power of the creative spirit. Featuring appearances by long-time Cave collaborators Ray Winstone, Blixa Bargeld, Warren Ellis and Kylie Minogue, 20,000 DAYS ON EARTH fuses drama and reality by weaving the journey of a fictional day in the life of the rock star with an intimate portrayal of his artistic process.