The Colette Film
"THE CO(TE)LETTE FILM" is Mike Figgis' cinematographic adaptation of the dance performance by Ann Van den Broek. Women and flesh, beauty and perishableness, raw and fragile. A delirious desire overwhelms the dancers. A desire for physical and mental satisfaction. The dancers go from appeal to sensuality, over lust, fleshness, fame, success, reflection and control, to silence. They are slaves of their own desires while trying to get in control of them. Female bodies in a frenzy. In Co(te)lette, three female dancers are shown in a rather intimate atmosphere, in a chicken-and-egg situation between desire and satisfaction. There is no confrontation, nor rivalry. No story-telling, no solution and no ending. Co(te)lette's story is restless and... empty.