The Hour of the Lynx
45 year old priest Helen (Sofie Gråbøl) is approached by scientist Lisbeth (Signe Egholm Olsen) with a desperate plea for help. A young man, who has been sent to a high security psychiatric ward after having killed an old couple, has attempted suicide while rambling about his childhood, his grandfather and about God. Fearing that the young man will attempt suicide again, scientist and priest begin a shocking journey deeper and deeper into the sick mind of the young man's wounded soul. What they are about to realise will change them both forever.