A Discovery of Witches
Brilliant historian Diana Bishop is a witch living in denial of her magical heritage. Until the discovery of an ancient manuscript throws her into the heart of a dangerous mystery – and into the path of enigmatic vampire Matthew Clairmont.
The discovery of an old manuscript throws historian Diana Bishop back into the world of magic and into the path of vampire Matthew Clairmont.
As Matthew battles to control his cravings, Diana must deal with her enemies alone, including the powerful Peter Knox.
Diana must deal with a disturbing package that is slipped under her door; Matthew and Diana's relationship moves forward, but events conspire to propel them into further danger.
Just as Diana learns more about Matthew's dark past, an unexpected event conspires to tear them apart.