Boys Who Cook
By the seaside in a quiet Japanese town, there is a remarkable guesthouse. Its owner (Tomochika) is a cook like no other. She is a veritable walking encyclopedia of recipes. When guests come to stay at the guesthouse, breakfast is always the most important meal. But there’s a twist: It is not the owner who cooks the breakfast – it’s the guests! The owner sets out the ingredients, writes out the recipe...and leaves it to the hungry guest to put everything together. And this process unfailingly helps the guests solve a problem, and hopefully better their lives! The adventure kicks off when Taisei Shima calls to announce his arrival. He turns up with a bunch of flowers he bought from a shop, explaining that he fell in love with the woman who sold them to him! He wants to luck up the courage to make a confession of love, and as it will be the first he has ever made, he needs inspiration. The breakfast he must prepare is full of color...and helps him understand what he must do. More guests are on their way, however, including Oribe Yoshinari, Yamada Kent, Sakata Ryuichiro, Ken Shimazu, and Kihara Rui. Will they also manage to solve their problems...by learning to cook delicious breakfasts? “Boys Who Cook” is a 2022 Japanese drama series that was directed by Nao Nomura, Saki Michimoto, Jimbo Haruaki, and Natsuki Nakagawa.