Le Belle considers an all-or-nothing offer of a lifetime. Bill is desperate to prove himself, so he chooses a dangerous way. Franks shares a story with a captivated audience.
Bill visualises Roy's fateful stand. Truckee learns how to ride a horse for the first time. Whitey tries out his first music lesson, and John spreads the word.
Bill is upset when he receives some distressing news. Frank chases a different type of danger. A part of Alice's dubious past comes to light.
Bill asks the army for help to track Frank and his crew. Roy and Alice hit pay dirt. Whitney shares a heavy secret with Mary-Agnes.
Martha gets help from Mary-Agnes to escape her past. Grigg makes sure that Frank is informed. Roy continues to wrestle with his feelings for Alice.