With nearly 40 years of mining under his belt, Freddy Dodge goes on the road to help struggling mine owners hit the mother lode. He teams up with Juan Ibarra to overhaul wash plants, introduce gold recovery techniques and transform operations.
In Oregon, 23-year-old Jagger and his younger brothers' dream of running their own gold mine is in jeopardy until a visit from Freddy and Juan skyrockets their gold haul.
In hopes of securing some great profit for themselves, Freddy and Juan decide to use their heavy equipment to help a married couple pan the Colorado mines for gold.
Freddy and Juan travel to Nome, Alaska, to help save a family's dream and determine why a floating wash plant is losing gold.