Hoffman Family Gold
Todd Hoffman banks his future mining career on turning around a run-down mine 129km north of Nome, Alaska, where unforgiving weather, rookie crews and beat-up equipment are affecting the mine's ability to keep operations going.
The Toddfather Returns
The first family of gold are back with their biggest gamble yet. Todd Hoffman, his father Jack, and son Hunter tackle a gold-rich Alaskan mine with ragged equipment and a rookie crew. They have seven weeks to find gold before winter freezes them out.
To hit his million-dollar goal, Todd pushes his team to get a third wash plant delivering gold. As the mine ramps up, the road system needs to be overhauled so they can keep pay dirt moving before the deep freeze.
When Alaskan temperatures plunge, Todd and the team are caught by surprise. Their biggest wash plant is frozen and the Hoffmans rush to thaw out their other plants before they're iced out for the season.