Lolla: The Story of Lollapalooza
In the summer of '91, the Lollapalooza music festival was born; what started as a farewell tour for the band Jane's Addiction, rose from the underground to launch a cultural movement and change music forever.
F*** THE MAN
Originally intended to be a farewell tour for Jane's Addiction, the Lollapalooza music festival of 1991 unintentionally sparks a cultural revolution and irreversibly transforms the music industry with its unique and legendary lineup.
End of The Underground
The massive success of Lollapalooza in 1991; the festival explodes into the mainstream in the early 90s, featuring bands that become a soundtrack for an entire generation, including "Pearl Jam," "Rage Against The Machine" and "The Beastie Boys."
Lollapalooza becomes the victim of copycats, as it struggles to survive in the late 90s. Determined to keep the festival going, Perry Farrell finds a new partner to help usher the festival into the 2000s, and expand its reach around the world.