Samurai Jack
Sent into the future by evil wizard Aku, young samurai Jack must find a time portal to return to his own timeline and undo the destruction caused by the wizard.
The young samurai obeys his code of conduct and agrees to help the dogs. However, Aku is now aware that Jack has arrived in the future and sends a thousand robot warriors to destroy him and the dogs.
Jack discovers a rocket ship while being chased by Aku's robot spies. Realising he has led Aku directly to free scientists, he helps them escape.
Jack consults a village elder, who reveals that he must possess a powerful ruby in order to make his way home.