Spirit Riding Free
Twelve-year-old Lucky moves to the small town of Miradero and gradually befriends Spirit, a wild stallion bought by wranglers.
Lucky and the Unbreakable Spirit
City girl Lucky comes to the small town of Miradero with her father, but struggles to fit in. A wild stallion catches Lucky's eye, and the pair immediately become friends.
When Lucky and Pru find themselves on opposing teams for a school fundraiser, their competitive streaks emerge and their friendship is tested.
Lucky and Turo make a plan to help a horse neglected by his owner; Lucky's dad works to fix a crack in the town's dam before disaster strikes.
Lucky enlists Abigail, Turo, Snips and their horses to help plan a surprise birthday party for Pru that goes disastrously wrong.