Star Trek: Short Treks
Stand-alone stories exploring key characters and themes that fit into Star Trek: Discovery and the expanding Star Trek universe.
Runaway
Onboard the U.S.S. Discovery, Ensign Tilly encounters an unexpected visitor in need of help.
Calypso
After waking up in an unfamiliar sickbay, Craft finds himself on board a deserted ship with only AI computer interface as company.
Harry Mudd, back to his old tricks of stealing and double-dealing, finds himself in a precarious position aboard a hostile ship, just in time to try out his latest con.
Ensign Spock's first day aboard the USS Enterprise doesn't go as planned when he and Number One are unexpectedly stuck together in a turbo lift.
Captain Lynne Lucero is eager to take command of the USS Cabot. Her enthusiasm is tempered when she meets Edward Larkin, a scientist who believes he has found a revolutionary new use for tribbles.