The North Water
A disgraced ex-army surgeon signs up as ship's doctor on a whaling expedition to the Arctic. On board, he meets a harpooner, a brutish killer whose amorality has been shaped to fit the harshness of his world.
A discovery by Sumner sends Drax into a murderous rage; Cavendish proves crucial in Baxter and Brownlee's plan; an Arctic storm rages and threatens the safety of the ship's crew.
After healing in a missionary cabin, Sumner returns to Hull to demand money from Baxter to start a new life, but he may not be able to outrun his demons, or Henry Drax.