The Prague Mysteries
An experienced Austro-Hungarian criminologist is assigned to investigate a series of murders around Prague and its surrounding suburbs.
The body of a young boy is discovered in a pond on the outskirts of Greater Prague; the harrowing case has sexual connotations that Inspector Budik must untangle.
A robbery goes wrong and ends up with the murder of a man; the motives seem to be hidden in a religious book found near the body.
Amid the family problems for Inspector Budik, he faces the case of a strangled woman; the case seems to be connected to blackmail.
When a war hero is murdered, Inspector Budik investigates the crime that seems to be motivated by betrayal; after the killer is identified, he decides to take a prisoner to avoid capture.
The clothes of a woman are found on the riverbank; Inspector Budik wonders if this is a case of suicide or murder.