The Secret Romantic Guesthouse
As the beloved youngest daughter of a well-to-do family, Yoon Dan Oh (Shin Ye Eun) lived a charmed life. At least she did until the day fate dealt her with a rather cruel blow. No longer able to indulge in the carefree lifestyle of a cherished daughter, Dan Oh must do everything she can to help support her family. The proprietors of Ihwawon Inn, Dan Oh, and her family warmly welcome those looking for a place to stay during their visit to Hanyang. As the majority of those traveling to the area are young men preparing to take the civil servant entrance exam necessary for becoming a ranking official, Ihwawon Inn is frequently visited by a large number of scholars. Among those scholars are Kang San (Ryeoun), Kim Si Yeol (Kang Hoon), and Jeong Yoo Ha (Jung Gun Joo), three very different young men who each harbor a deep secret. While the young scholars prepare for the exam they, along with Dan Oh, stumble upon bits of information that all seem to tie into a strange disappearance that happened thirteen years ago. Pooling their knowledge, will this unlikely quartet be able to solve this mystery or will they find themselves too distracted by the sudden and unexpected flutterings of their unruly hearts? Full of delightfully heart-pounding moments, “The Secret Romantic Guesthouse” is a 2023 South Korean historical mystery romance drama directed by Kim Jung Min.
Dan Oh is overwhelmed by the enormous debt left behind by her father and the scholars comfort her in their own ways; Dan Oh recalls that the debtor's owner, Jang Tae Hwa the Chief Administrator, is searching his middle village for traitors.
Dan Oh heads to Gwacheonhyeon to find clues about the deceased; Kang San, Jeong Yoo Ha and Kim Shi Yeol decide to find out what's going on when Dan Oh's suspicious behavior becomes apparent.
Jeong Yoo Ha, Kim Shi Yeol and Kang San are worried about Dan Oh, who is doing a dangerous job; despite the concerns of the scholars, Dan Oh gradually gets closer to Lee Seol, the descendant of the deceased.
Dan Oh begins to doubt the identity of Kang San, who was hit with a poisoned arrow; the Chief Administrator makes another suggestion to Dan Oh.
Dan Oh makes a decision to protect the Summer Palace family; the Chief Administrator notices that Dan Oh has found out something.