Titans: The Rise Of Wall Street
For the last century America’s riches have been controlled by the titans of Wall Street. J.P. Morgan; Teddy Roosevelt: Henry Goldman & Samuel Sachs; Joe Kennedy; Charles Merrill & Edmund Lynch; Franklin Roosevelt; Ivan Boesky; Michael Milken. Before their names were institutions, they made fortunes, created entire industries and shaped global events. This documentary series exploits world’s fascination with Wall Street by fully exploring its stories — its banks, its firms, its CEOs, even its criminals — and, more importantly, how Wall Street works. Each instalment is brought to life with powerful drama, archival footage and gripping sit-downs with the most influential CEOs, investors and traders living today to provide the definitive account of the power, opulence and perilous missteps of American finance.