Weaving a Tale of Love
During the reign of Emperor Taizong, a baby girl by the name of Kudi Liu Li (Gülnezer Bextiyar) was born. Liu Li was also born with an innate talent for embroidery, but her mother, known as “Number One Needle in the World,” knew the dangers that such skills would bring, and warned that she must never touch needle and thread. Alas, misfortune fell regardless when her mother was framed by Zhuo Jin Niang (Li Xin Yi). Imprisoned and faced with imminent death, she entrusts young Liu Li to an old friend in the palace. Leaving Liu Li in the care of a kind eunuch, the little girl grew up well, her natural talent with needle and thread, becoming, over time, the talk of the palace. With jealous eyes now constantly on her, a brilliant young scholar by the name of Pei Xing Jian (Timmy Xu) sees the danger she’s in and takes it upon himself to protect her. Together the two safely evade numerous plots against them and in the process, uncover a secret from Liu Li’s past; a secret that sets her on a path of revenge. As Liu Li seeks revenge, she soon finds herself caught up in an ugly battle between the nobles, witnessing dark secrets of the royal palace, as the power within shifts to the usurper, Wu Zhou. Precariously walking the line between life and death once again, Liu Li and Xing Jian will have to use all their wits to overcome the obstacles ahead. Based on the novel of the same name by Lan Yunshu, “Weaving a Tale of Love” is a 2021 historical romance drama directed by Chan Ka Lam and He Zhen Hua.