Why R U?
Zon (Tommy Sittichok Pueakpoolpol) is a university student and a budding sci-fi writer who dreams of landing a publishing deal and writing bestsellers. Infuriatingly, however, it is not he who receives online traction for his writing, but his younger sister, whose BL novels have become an internet sensation. Zon’s best friend is Tutor (Saint Suppapong Udomkaewkanjana), an industrious engineering student from a formerly rich family that has now fallen on hard times. The two friends have antagonist relationships with other male students. Tutor often clashes with the aloof and somewhat aggressive senior Fighter (Zee Pruk Panich). Meanwhile, Zon’s nemesis Saifah (Jimmy Karn Kritsanaphan) is a popular musician, but is often abrasive with the former when they meet. But things take a turn for the weird when these two antagonistic relationships threaten to turn romantic...and Zon learns that his sister’s BL novel is actually based on him and Saifah. He demands that his sister remove the story from the internet. She says she will comply if it’s true that there’s nothing between them. But if he’s lying, she warns, there’ll be consequences… “Why R U?” is a 2020 Thai drama series that was directed by Cheewin Thanamin Wongskulphat.