Wayne Shorter: Zero Gravity Newark Flash in NYC 1933 - 1971
S1, E1: Deel één voert ons naar de jeugd van Shorter, vol strips en films die hem bij toeval naar de muziek leidden. Hij schrijft en speelt met Art Blakey en de Jazz Messengers, neemt solo’s op voor Blue Note Records en gaat bij het Miles Davis Quintet. Shorters virtuositeit en arrangementen leiden Davis in een nieuwe richting en vormen de inspiratie voor sommige albumtitels van het Miles Davis Quintet.