Generation Kill Part 5: A Burning Dog
S1, E5: As they scope a tiny hamlet, the men of Bravo are frustrated by the capricious nature of the war, and Colbert struggles to defend the actions of the higher-ups. First Recon finally gets to use their skills and exploit intelligence from Iraqi locals about an ambush at a bridge ahead. For once, First Recon isn't tasked with heading straight into the ambush.