S1, E2: Deel twee onderzoekt Shorters strijd tegen trauma en verslaving. Hij ontdekt het boeddhisme. Hij vormt de populaire jazzrockgroep Weather Report met Joseph Zawinul en samen worden ze pioniers van de jazzrockbeweging. Hij werkt samen met Milton Nascimentos, Joni Mitchell en Herbie Hancock, wat deze periode tot de meest succesvolle uit zijn carrière maakt.