S1, A2: In de vierde eeuw v.C. schreef Plato over Atlantis, een stad die volgens hem vervloekt was door de goden en toen in de oceaan was weggezonken. Hoewel de meeste mensen Atlantis voor een allegorie houden, hield Plato vol dat de stad echt was. Duizenden jaren later zijn er nog steeds mensen naar op zoek. Sam speurt met ze mee, terwijl hij onderzoekt of er enige waarheid schuilt achter deze mythische stad.