Wayne Shorter: Zero Gravity Zero Gravity 2000 - ∞
S1, E3: In deel drie herdefinieert Shorter jazz en moedigt hij artistieke verkenning aan om verandering teweeg te brengen. Hij ziet ‘Zero Gravity’ als middel om los te komen van de beperkingen van het genre en de maatschappelijke conditionering. Hij innoveert als tachtiger met zijn kwartet en orkestcomposities en is productiever dan ooit. Hij bewijst dat de mens achter het instrument belangrijk blijft.