A Streetcar Named Desire
Based on the play by Tennessee Williams, this renowned drama follows troubled former schoolteacher Blanche DuBois (Vivien Leigh) as she leaves small-town Mississippi and moves in with her sister, Stella Kowalski (Kim Hunter), and her husband, Stanley (Marlon Brando), in New Orleans. Blanche's flirtatious Southern-belle presence causes problems for Stella and Stanley, who already have a volatile relationship, leading to even greater conflict in the Kowalski household.