Anatomy of a Murder
Semi-retired Michigan lawyer Paul Biegler (James Stewart) takes the case of Army Lt. Manion (Ben Gazzara), who murdered a local innkeeper after his wife (Lee Remick) claimed that he raped her. Over the course of an extensive trial, Biegler parries with District Attorney Lodwick (Brooks West) and out-of-town prosecutor Claude Dancer (George C. Scott) to set his client free, but his case rests on the victim's mysterious business partner (Kathryn Grant), who's hiding a dark secret.