Ape vs Mecha Ape
Recognizing the destructive power of its captive giant Ape, the military makes its own battle-ready A.I., Mecha Ape but its first practical test goes horribly wrong, leaving the military no choice but to release the imprisoned giant ape to stop the colossal robot before it destroys downtown Chicago.