The Real Charlie Chaplin
Charlie Chaplin’s iconic Tramp character made him the most famous person in the world. But who was The Real Charlie Chaplin? From the award-winning creative team behind Notes on Blindness and Listen to Me, Marlon comes a contemporary take on cinema’s most iconic figure. Combining unheard audio recordings, dramatic reconstructions and personal archives, the film traces Charlie Chaplin’s meteoric rise from the slums of Victorian London to the heights of Hollywood superstardom, before his scandalous fall from grace. Just over a century after he first stepped onto the screen, The Real Charlie Chaplin is a bold, cinematic exploration of a complex figure whose life was as extraordinary as his art.