Dear Rider
Dear Rider tells the inspirational story of how Jake Burton Carpenter, the man who pioneered the sport of snowboarding, took a favorite childhood toy and developed it into an international cultural phenomenon. Inspired by the Snurfer, a surfboard-styled strip of wood, Jake created his first snowboard as an inexpensive alternative to skiing. From there, he developed increasingly versatile boards, lobbied ski resorts to allow snowboarding, sponsored world-class athletes, fended off rival companies, and navigated the cultural backlash to what media outlets called the “Worst New Sport.” By the late-90s, Jake's vision catapulted the punk-infused culture of snowboarding into the mainstream—and, ultimately, onto the world stage—the Olympics. Culminating at the 2020 Burton US Open Snowboarding Championships, the film shows how one person’s dreams, coupled with tenacity and grit, can literally change the world.