Drago, a magnificent dragon, bonds with King Gareth. When the king dies, his potential heirs, twin grandchildren who possess the dragon's unique strengths, use their inherited powers against each other to vie for the throne. When Drago's source of power - known as the Heartfire - is stolen, more than the throne is at stake, and the siblings must end their rivalry with swords and sorcery, or the kingdom may fall.