Gauguin: Voyage to Tahiti
In 1891 Gauguin settles down in Tahiti, where he hopes to find inspiration for his work as an artist and live as a free man in the wild, far from all the moral, political and aesthetic codes of civilized Europe. In the jungle, he faces loneliness, poverty and disease, and he meets Tehura. She eventually becomes his wife and the main subject of his greatest paintings.