Helmut Newton: The Bad and the Beautiful
A wildly entertaining portrait of Helmut Newton, the trailblazing photographer who had a defining impact on the world of fashion. One of the great masters of photography, Helmut Newton’s unique and striking way of depicting women has always posed the question: did he empower his subjects or treat them as sexual objects? Through candid interviews with Grace Jones, Charlotte Rampling, Isabella Rossellini, Anna Wintour, Claudia Schiffer, Marianne Faithfull, Hanna Schygulla, Nadja Auermann, and Newton's wife June, this documentary captures his legacy and seeks to answer questions about the themes at the core of his life's work – creating provocative and subversive images of women.