Snowpiercer
A failed global-warming experiment kills off most life on the planet. The final survivors board the Snowpiercer, a train that travels around the globe via a perpetual-motion engine. When cryptic messages incite the passengers to revolt, the train thrusts full-throttle towards disaster.