The 400 Blows
For young Parisian boy Antoine Doinel (Jean-Pierre Léaud), life is one difficult situation after another. Surrounded by inconsiderate adults, including his neglectful parents (Claire Maurier, Albert Remy), Antoine spends his days with his best friend, Rene (Patrick Auffray), trying to plan for a better life. When one of their schemes goes awry, Antoine ends up in trouble with the law, leading to even more conflicts with unsympathetic authority figures.